در حال بارگذاری
اولین طراح و سازنده سیستم میترینگ ( اندازه گیری ) در ایران و خاورمیانه
مجتمع صنعتی آسیا ابزار دقیقمجتمع صنعتی آسیا ابزار دقیقمجتمع صنعتی آسیا ابزار دقیق
026-34921581-6
[email protected]
سازمان منطقه ویژه اقتصادی پیام
مجتمع صنعتی آسیا ابزار دقیقمجتمع صنعتی آسیا ابزار دقیقمجتمع صنعتی آسیا ابزار دقیق

سیستم های میترینگ

سیستم های اندازه گیری جریان (میترینگ)

سیستم میترینگ بطور خاص در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به سیستم های اندازه گیری حجم یا جرم سیالات (گاز، مایع و یا حالت دو فازی) گفته می شود. شرکت آسيا ابزار دقيق يکي از معدود سازندگان سيستمهاي اندازه گيري در جهان و اولين در ايران مي باشد. وابسته نبودن اين شرکت به محصول و فلوميتر خاص، منجر به انتخاب بهترين تجهيزات از لحاظ فني و قيمت براي کارفرمايان و درنتیجه ارائه بهترین مشاوره در انتخاب بهترين نوع تجهيزات گرديده است. اين مهم با هماهنگي واحد هاي مختلف اين شرکت شامل بازاريابي وتوسعه بازار، فني ومهندسي، فروش، مالي، ساخت، کنترل کيفيت، حمل وخدمات پس از فروش محقق گرديده است.

در سال 1385 و در راستای گسترش ارائه خدمات و در پی اجرای سیاست های دولت محترم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از تولید داخل و همچنین تقویت اقتصاد ملی، این شرکت اقدام به ساخت اولین کارخانه سیستم های اندازه گیری جریان (میترینگ) در منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام واقع در مهرشهر کرج نمود. این کارخانه با مساحتی بالغ بر 12،000 متر مربع و سرمایه گذاری 10 میلیون یورویی شامل بخش هایی همچون کارخانه ساخت سیستم های اندازه گیری انواع فراورده های مایع و گاز، مرکز انجام پرووینگ سیستم های اندازه گیری و کالیبراسیون انواع میترها در سایزهای مختلف و انبارهای مرکزی جهت تامین تجهیزات مورد نیاز پروژه های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می باشد. همچنین این شرکت با در اختیار داشتن دستگاه های Water Draw، Calibration Rig ،Mobile Master Meter  و تعدادی CAN ساخت شرکت Seraphin آمریکا به منظور انجام عملیات کالیبراسیون در پایانه های صادراتی و پالایشگاه های کشور موفق به اخذ تاییدیه از اداره نظارت بر صادرات و واردات فرآورده های نفتی شده است. از نقطه نظر دقت در اندازه گیری، ایمنی، قابلیت اطمینان و تکرار پذیری، این دستگاهها را می توان به دو دسته کلی دستگاه های اندازه گیری کمیت سیالات در حین فرایندProcess Flow Measurement)) و دستگاه های اندازه گیری کمیت سیالات در هنگام انتقال و خرید و فروش (Custody Transfer) تقسیم نمود. روشهای مختلف و متنوعی برای اندازه گیری کمیت سیالات وجود دارد که بر اساس نوع سیال و نیز شرایط فرایندی و محدودیت های موجود و نیز مقادیر مطلوب عناصر اشاره شده در بالا، قابل انتخاب می باشند. طبیعتا مزایا و معایب هر کدام از این روشها نیز در انتخاب آنها نقش دارند.

شرکت آسيا ابزار دقيق توانايي طراحي و ساخت انواع سيستم هاي ميترينگ به شرح ذيل را دارا مي باشد:

• سيستم هاي ميترينگ مایعات و گازها بر مبناي فلوميترهاي توربيني
• سيستم هاي ميترينگ مایعات و گازها بر مبناي فلوميترهاي آلتراسونيک
• سيستم هاي ميترينگ گازي بر مبناي فلوميترهاي Orifice
• سيستم هاي ميترينگ مایعات و گازها بر مبناي فلوميترهاي  Coriolis
• سيستم هاي ميترينگ مایعات بر مبنای پیمانه ای یا  PD

همانطور که پیشتر نیز بیان گردید، فاکتورهایی نظیر فشار، فلو و رنج و شدت تغییرات آن، ویسکوزیته، افت فشار، رنج دما، میزان آلایندگی ها در سیال و نیز گاز یا مایع بودن، عملکرد و نیز تعمیرات و نگهداری، قیمت اولیه و نیز هزینه بهره برداری و نگهداری سیستم، حساسیت در مقابل سایش و خوردگی، وزن و حجم تجهیزات، تجهیزات جانبی لازم، مسائل و محدودیتهای مربوط به پرووینگ و کالیبراسیون در انتخاب یکی از روشهای فوق موثر می باشند که پس از مشاوره با واحد فنی و مهندسی این شرکت تمامی فاکتورهای لازم در طراحی نهایی در نظر گرفته می شود. از آنجایی به کارگیری دستگاه های میترینگ با دقت بالا، حایز اهمیت فراوانی است تا از دقت انتقال، اطمینان کامل حاصل شده و از احتمال خسارت مالی جلوگیری شود، لزوم استفاده از سیستم های نمونه گیری در مایعات و گازها به منظور اندازه گیری کیفیت و محتویات محصول نیز ضروری می باشد. بدین جهت میترینگ های طراحی شده توسط این شرکت دارای قابلیت ارائه سیستم های کامل نمونه گیری و مانیتورینگ ذرات موجود در سیال اصلی مانند رطوبت، عناصر به وجود آورنده فرسایش، اکسیژن محلول، آب و روغن، کلر و سایر عناصر را دارا می باشد.

اهم فعالیت های انجام شده توسط این شرکت در مسیر طراحی سیستم های میترینگ عبارتند از:

  • تهیه برنامه زمانی مهندسی، ساخت ، تست و راه اندازی پروژه
  • طراحی اسکید میترینگ و سایزینگ فلومترها و تهیه P&ID بر اساس استانداردها، انجام محاسبات
  •  sizing calculations،Hydraulic stress Analysis Modeling
  • طراحی و انتخاب آنلایزرها و فیلترها
  • بازرگانی و تامین کالا
  • برنامه نویسی سیستم کنترل ، مانیتورینگ و فلو کامپیوتر
  • ساخت اسکید میترینگ
  • تست کارخانه و حمل
  • راه اندازی، آموزش و خدمات پس از فروش
English Catalogue